Buscador global
Mostrando del 891 al 900 de 2798 resultados filtrando por: ESO

Rúbrica para evaluar el trabajo en equipo
Materiales del REA ¿Demasiados decibelios? del proyecto EDIA

Rúbrica para evaluar el trabajo individual
Materiales del REA ¿Demasiados decibelios? del proyecto EDIA
Desmontando una «noticia científica»
Esta actividad está diseñada para que el alumnado, tras haber estudiado el método científico, utilice los mecanismos y estrategias que considere adecuados para identificar una noticia científica falsa.

Equality as a reality and not as a dream!
This OER will improve both English skills and ICT ones by using as a context the Agenda 2030: SDG 5, 8, 10 & 16. Students will develop the key competences and the specific competences. They will have learnt:
- To develop research skills and visual design skills.
- To express general truth, future events, hypothetical situations and regrets and planned actions, arrangements, predictions and spontaneity.
- To debate
- To skim and scan and reading awareness
- Vocabulary related to the semantic field of gender equality, work and economic growth, reduced inequalities, peace, justice and strong institution
- Create an infographic, do a job interview, do a timeline, and write news reports
- Review questions words
- Give right intonation in questions: up and down
- Future tenses: will / be+ going to / present continuous.
- Conditionals: 1st / 2nd / 3rd type.
- Vocabulary related to mass media, gender equality, decent work and economic growth, reduced inequalities, peace, justice and strong institutions.

Rubric to assess a job interview
Material del REA “Equality a realitiy and not a dream!” del Proyecto EDIA

Rubric to assess a news report
Material del REA “Equality a realitiy and not a dream!” del Proyecto EDIA

Rubric to assess a digital site
Material del REA “Equality a realitiy and not a dream!” del Proyecto EDIA

Rubric to assess an infographic
Material del REA “Equality a realitiy and not a dream!” del Proyecto EDIA

Rubric to assess a timeline
Material del REA “Equality a realitiy and not a dream!” del Proyecto EDIA

EDUcharla 27: «La IA en el aula»
EDUcharla dedicada a la Inteligencia artificial (IA) en el aula, tratando los retos que suponen las aplicaciones que pueden contribuir a la mejora del proceso de enseñanza-aprendizaje, como el desarrollo de tareas en las que el alumnado conozca y aprenda el funcionamiento y uso crítico de la IA. Para ello, hemos contamos con: Jorge Lobo: … Continue reading EDUcharla 27: «La IA en el aula»



























