Buscador global
Mostrando del 971 al 980 de 3306 resultados filtrando por: eXeLearning
149. Periódicos
Vamos a utilizar como temática narrativa los periódicos, tanto en papel como digitales. Aprenderemos cómo surgieron, así como veremos qué secciones puede tener un medio digital de comunicación en Lengua y Literatura, también veremos cómo abordar los textos informativos en Inglés y finalmente los buenos hábitos lectores, especialmente relacionados con nuestra salud corporal en Educación Física.
Money can buy anything!
This OER will improve both English skills and ICT ones by using as a context the 2030 Agenda: SDG 1, 2, 3 & 4. Students will develop both: key and specific competences. At the end of this project, they will have learnt:
- life necessities
- meaning of living in poverty, hunger, good health & well-being, education of quality and vocabulary related their semantic field.
- to explain information.
- to remember details.
- to skim and scan articles written in not adapted English.
- to identify countable & uncountable nouns and to use quantifiers with them.
- to develop research skills and visual design skills.
- to express ability, permission, prohibition, obligation and lack of obligation and to give advice.
- to use comparative and superlative adjetives.
- to use connectors of opinion, sequence, addition, etc.
- to pronounce sounds we do not have in our native language
148. ¡Murcia, qué mapacha eres!
Vamos a utilizar como temática narrativa la Comunidad Autónoma de Murcia. Aprenderemos sus principales características geográficas, las peculiaridades e importancia del Mar Menor, así como veremos qué son los gentilicios en Lengua y Literatura y también la resolución de problemas de operaciones combinadas (suma y multiplicación).