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Mostrando del 1541 al 1550 de 1643 resultados para: Classroom: gestor de nuestras actividades de aula filtrando por: CEDEC
A la romana
Este REA se centra en la investigación sobre aspectos históricos, sociales y culturales de la Antigua Roma y, en el uso práctico de los conocimientos adquiridos para la elaboración de un juego de mesa. El alumnado descubre y aplica mecánicas y dinámicas propias de un proceso de gamificación.
X-kids school: developing my power
This Open Educational Resource (OER) is designed to enhance students’ English language proficiency and ICT skills through the engaging theme of superheroes. By participating in this project, learners will develop both key and specific competences while working within a creative and motivating context. Throughout the process, students will practice reading and writing emails, introducing themselves, describing people, debating, and making decisions. Additionally, they will learn to ask and answer yes/no questions using the verbs «to be» and «to have,» as well as comprehend and produce both oral and written texts.
The project also focuses on building vocabulary in various areas, including days of the week, time, clothing, weapons, physical and personality adjectives, sports, music, hobbies, powers and abilities, school subjects, and cultural elements such as the English breakfast. Pronunciation will be emphasized for common grammatical structures like «is/isn’t,» «are/aren’t,» «has/hasn’t,» «have/haven’t,» and modal verbs such as «can/can’t.» Students will also relate English vocabulary to their mother tongue, enhancing their understanding and retention, while translating voice messages and solving real-world problems.
In addition to language development, the OER promotes essential ICT and life skills. Students will use digital tools to design avatars, create presentations and posters, and conduct online research. They will also use online dictionaries to support pronunciation and comprehension, improving their research and visual design skills. The project encourages awareness of the 2030 Agenda and its Sustainable Development Goals (SDGs), fostering critical thinking and global citizenship. Finally, learners will create their own CVs, preparing them for real-life applications and future challenges.
Dena mugitzen da!
Proiektu teknologiko honetan ikasleek jostailuzko garajeak eraikiko dituzte benetako arazo bati irtenbidea emateko. Talde kooperatiboetan, erronka gauzatuko dute, ideia bat planifikatzetik hura gauzatu arte, polea, arrapala eta palanka diren makina sinpleei buruzko ezagutzak erabiliz.
School of Wizards: New at school!
This OER will improve both English skills and ICT ones by using as a context the world of wizards. Students will develop the key competences and the specific competences. At the end of this project, they will have learnt:
- To read and write letters and emails and to analyse their structure.
- To debate, organise and take decisions.
- To describe what they are doing in a specific moment.
- To describe using the verb to be and to work in the past.
- Vocabulary related to personality description, wizards, jobs and professions, clothes, accessories, subjects and means of transports.
- To explain information and remember details.
- To develop research skills and visual design skills.
- To practice oral and written mediation by solving problems of students’ parents and helping new students.
- To translate messages in other languages
- To use the present continuous for future arrangements.
- To know the 2030 Agenda and its 17 SDG.
- To know Celtic names.
El enigma del universo
La Situación de aprendizaje (SA) “El enigma del universo” busca acercar al alumnado de la materia de Filosofía de 1º Bachillerato a las principales teorías y conceptos de la Filosofía de la naturaleza. Además de conocer los distintos modelos del universo, el concepto de paradigma o las visiones del espacio y el tiempo defendidas en la historia, los alumnos y alumnas mejorarán su capacidad de realizar disertaciones e investigaciones a la par que trabajan la comunicación oral, la creatividad y el rigor en el pensar.
Investigando los sistemas materiales
Este REA tiene como objetivo investigar los sistemas materiales, diferenciándolos en homogéneos y heterogéneos y llevar a cabo métodos sencillos de separación de los mismos según las propiedades características de las sustancias que los componen.
Así mismo, describir las disoluciones como sistemas homogéneos y realizar experiencias de preparación de disoluciones aplicando la metodología y las estrategias propias del trabajo científico. Igualmente profundizar en el uso adecuado del vocabulario científico y en seleccionar e interpretar información sobre un tema científico.
La secuencia didáctica está formada por situaciones de aprendizaje, presentadas en forma de retos de diferentes sesiones de duración que conllevan investigaciones guiadas, ligadas a una producción final.
Investigando el movimiento
Este REA tiene como objetivo el estudio cualitativo y cuantitativo del movimiento, comprender las magnitudes que caracterizan a un movimiento y estudiar la relación entre las fuerzas y el movimiento. Investigar para conocer el movimiento rectilíneo uniforme e iniciar el estudio cualitativo de la segunda ley de Newton investigando la relación entre fuerza, masa y cambio de velocidad, Comprender el concepto de aceleración. Y finalmente, mediante trucos increíbles, iniciarse a nivel cualitativo con las leyes de Newton que se usarán para explicar el movimiento presentado en cada caso.
La secuencia didáctica está formada por situaciones de aprendizaje, presentadas como retos que conllevan investigaciones guiadas, ligadas a una producción final.
Zuri-beltzean bizi zirenean
Ikasleek ikerlan bat egingo dute, XX. mendeko berrogeita hamarreko eta hirurogeiko hamarkadetan adin bereko haurrak nola bizi ziren jakiteko. Horretarako, zuzeneko lekukotzak jasoko dituzte beren familia-ingurunean.
Egindako ikaskuntzak irudikatzeko sorkuntza dramatikoa prestatuko dute. Gainera, informazio-liburuxka bat egingo dute, ikusleak antzezpenera gonbidatzeko.
ARTEmatikaMENTE
Kandinsky, Picasso eta mosaiko arabiarrak Lehen Hezkuntzako klaseetara iritsi dira. Mosaikoak sortzea eta margolari garaikideen koadroen bertsio propioak egitea izango dira ikasleek aurrez aurre izango dituzten zereginetako batzuk. Sekuentzia amaitzeko, beren sorkuntza guztiak erakutsi beharko dituzte beraiek antolatutako arte eta matematika erakusketa batean.